torstai 14. marraskuuta 2013

Sisustustyylin valinta, kuinka vaikeeta voi olla?!

Minulle on viime aikoina syntynyt taloamme kohtaan hatelove-relationship. Jotenkin remontti otti sen verran koville että koko talo rupesi minua kyllästyttämään. Jatkuva stressi, suunnittelu, kalusteiden roudaaminen huoneesta toiseen, siivoominen ja sekasorto. Jotenkin minulle vaan riitti, kyllästyin talo projektiin niin paljon että tarvitsin vähän omaa aikaa, lomaa. Tässä olen nyt pari kuukautta löhöillyt, miettimättä oman talon sisustusta sen enempää, odottaen rauhassa että inspiraatio palaisi, ja niinhän se tekikin! Vihdoin! Vaikka pintaremontti on tehty, edessämme on vielä isompi projekti, nimittäin talon sisustaminen. 200 neliötä pitäisi täyttää hienoilla esineillä. Ei ole mikään pikku projekti kyseessä.

Mistä aloittaisin?
Ensin pitäisi valita tyyli ja väriskaala. Tämä on jotenkin minulle niin vaikeeta, tyylejä löytyy niin monta erillaista! Mielestäni talon tunnelma on tärkein, jos sisustus on yhtenäinen rakastun melkein joka ikiseen tyyliin, tämän vuoksi voin myöntää että sisustuslehdistä ei ole ollut minulle apua. Siellähän kaikki näyttää täydelliseltä. Tällä hetkellä kaikilla näyttäisi olevan vitivalkoinen koti, minimalismia, selkeet linjat. Meidän kalusteet ovat tällä hetkellä Ikeasta (melkeinpä kaikki) ja tukevat just tätä tyyliä. Harmillista on että tämä tyyli ei mene yks yhteen meidän talon kanssa. Talomme on rakennettu 80-luvulla, ihana ranskalainen tyyli sekä renesanssi näkyy selkeästi. Joten jatkamme sisustuksessa samaa rataa, pastellivärit, antiikkia, luksusta, kartanotyyli, kyllä kiitos!


Tässä olisi apua teille kanssasiskoille jotka vielä etsitte sitä "omaa sisustustyyliä". Classic contemporary näyttäisi olevan tämän listan mukaan se meille sopivin vaihtoehto. Vaikka sisustustrendit ovatkin ihania, antavat inspiraatiota yms, niin kannattaa harkita parikin kertaa ennenkuin vaihdat tyyliä asunnossasi. Tyylit vaihtuvat, yhtäkkiä talosi ei ole enään trendikäs vaan dated. Tyylien seuraamisessa on toinenkin ongelma, talosi näyttää täysin samallaiselta kun kaikkien muitten, missä persoonallisuus löytyy? Haluatko oikeasti kulkea jonossa ilman minkäänlaisia omia ideoita? Minä en.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti